”Ingen förfrågan är den andra lik” – möt Emma, säljare på Häfla
Allt började med ett sommarjobb på laseravdelningen för 13 år sen. Idag jobbar Emma Steen som säljare inom byggprodukter. Här berättar Emma mer om sitt arbete och vad som är det bästa med att jobba som säljare och vilka utmaningar som finns.
Vad jobbar du med på Häfla Bruks? Vad innefattar din roll?
Jag jobbar som säljare inom byggprodukter. Min roll som säljare innefattar många varierande uppgifter exempelvis att räkna på förfrågningar och skapa offerter. Det kan vara allt från ett trappsteg till ett större projekt.
Hur länge har du jobbat på Häfla?
Min karriär på Häfla Bruks startade faktiskt 2008 med ett sommarjobb på laseravdelningen. Efter det har jag varit på avgående gods i flera år och 2019 började jag jobba på säljavdelningen.
Varför väljer kunden Häfla Bruks enligt dig?
Alla som jobbar på Häfla Bruks besitter en god kunskap och kompetens, vilket leder till kvalitet – från start till slutprodukt. När vi levererar bra produkter sprider sig ett gott rykte om Häfla Bruks både vad gäller servicen men även kvalitén på produkterna.
Vad innefattar begreppet kvalitet för dig?
Kvalitet för mig innefattar hela resan, från att jag bli kontaktad av en kund tills att kunden kan nyttja sin produkt.
Vilka är de största utmaningarna i branschen?
Den stora utmaningen vi har på Häfla Bruks är konkurrensen. Vi måste som alla andra företag, arbeta för att nå ut på marknaden och för att kunden ska välja just oss som deras leverantör.
Vad är det roligaste med ditt jobb?
Det roligaste med mitt jobb är den sociala biten med kundkontakten, att skapa en god relation till kunderna. Det mest utmanande, men samtidigt även givande, är att den ena förfrågningen inte är den andra lik. Jag lär mig nya saker varje dag.